چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 80درصد مدارس راهنمایی و متوسطه پنجشنبه‌ها تعطیل است، گفت: برخی مدارس غیردولتی برای دانش‌آموزان در روزهای پنجشنبه کلاس درس برگزار می‌کنند.

مدارس

ابراهیم سحرخیز اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری این موضوع را به اختیار مدارس گذاشتیم تا آزمایشی عمل کنند.
وی با بیان اینکه این اختیار را به مدارس تک‌نوبته داده بودیم که روزهای پنجشنبه‌ برنامه نداشته باشند، گفت: در حال حاضر حدود 80 درصد مدارس راهنمایی و متوسطه در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند.

سحرخیز از تخلف در برخی مدارس غیردولتی درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه خبر داد و افزود: برخی مدارس غیردولتی در روز پنجشنبه کلاس با نام فوق‌برنامه دایر می‌کنند.وی با بیان اینکه درباره فوق‌برنامه بخشنامه فرستادیم، اظهار داشت: فوق‌برنامه تعریف دارد چرا که وقتی کلمه «برنامه» عنوان می‌شود، منظور برنامه رسمی درسی مدارس براساس محتوا و کتاب‌های درسی است که آموزش و پرورش تعریف می‌کند و از آنها امتحان به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: برنامه درسی به‌گونه‌ای طراحی و تعریف شده است که دانش‌آموزان ابتدایی باید از شنبه تا چهارشنبه روزی 5ساعت در مدرسه حضور داشته باشند و پنجشنبه کلاس درس نیست.معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: فوق‌برنامه اختیاری است و همگانی و اجباری نیست؛ به‌عنوان مثال نیازی نیست دانش‌آموزی که در درس ریاضی‌ ضعیف است، در کلاس جبرانی زبان و ادبیات هم بنشیند.

وی ادامه داد: فوق‌برنامه باید در خارج از ساعات آموزش اجرا شود و باید والدین از حضور فرزندشان در فعالیت‌های فوق‌برنامه آگاه باشند و اجازه دهند، ضمن اینکه هزینه آن نیز به اندازه ساعاتی که دانش‌آموز در کلاس حضور داشته است، اخذ شود.
سحرخیز با بیان اینکه مدارس غیردولتی نباید به بهانه برنامه درسی، برای دانش‌آموزان در روزهای پنجشنبه کلاس برگزار کنند، گفت: بازرسان دفتر ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش پیگیر این موارد هستند و با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر 167869
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز